Uutinen

Asiakastyytyväisyystutkimus tuo asumisen kehittämiskohteet esiin

A-Kruunu Oy tutkii säännöllisesti asukkaiden mielipiteitä asumiseen vaikuttavista asioista. Kesällä tehty tutkimus antaa palveluille hyvät arvosanat keskimäärin. Vapaiden kommenttien kautta päästään kiinni yksittäisiin kehittämiskohteisiin.

Asiakastyytyväisyystutkimuksessa kysyttiin asukkaiden arvioita niin huollon, isännöinnin kuin A-Kruunun toiminnoista. Kaikkien vastauksien keskiarvo oli 3,74 / 5. Kysely lähetettiin kaikkiin yhtiön 625 asuntoon. Vastauksia saatiin 120 kpl.

- Kyselyn vapaista vastauksista saimme arvokasta tietoa yksittäisten talojen toiminnoista. Ne keskittyivät hyvin tavanomaisiin asumisen asioihin kuten tupakoinnin aiheuttamiin häiriöihin, meluongelmiin tai esimerkiksi huollon toimintaan. On tärkeää, että saamme tiedon näistä asioista, jotta pystymme puuttumaan asioihin, toteaa kiinteistöpalvelupäällikkö Petteri Puolanne.

Puolanne korostaa asiakastyytyväisyystutkimuksen säännöllisyyttä. Muutokset tuloksissa analysoidaan tarkasti palvelun kehittämiseksi.

- Muutokset tutkimustuloksissa saattavat kertoa esimerkiksi sopimusteknisistä ongelmista. On tärkeää, että niin huollon kuin isännöinnin kanssa käydään jatkuvaa vuoropuhelua palvelun laadusta ja tarvittaessa sovitaan uusista käytännöistä, korostaa Puolanne.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset vaikuttavat myös suoraan isännöinnin sopimuksiin. Vastausten perusteella isännöinnin laatukriteerit täyttyivät.

 

Lahjakortti meni uuteen puukerrostaloon

Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan aina lahjakortti kodinelektroniikkaliikkeeseen. Tällä kertaa arpa suosi Helsingin Taidemaalarinkatu 6:ssa asuvaa Jaana Naukkarista.

- Mielestäni on hyvä tehdä asiakastyytyväisyyskyselyitä jatkossakin. Niissä
vastaajat pystyvät kertomaan mielipiteitään myös sellaisista asioista, joista ei välttämättä tule soitettua, toteaa Naukkarinen.

Naukkarinen muutti kolmihenkisen perheensä kanssa A-Kruunun uusimpaan kohteeseen keväällä.

- Olimme innoissamme siitä, että päästiin asumaan puukerrostaloon. Ajattelin, että se on ekologisempi vaihtoehto. Jotenkin puutalo tuntuu myös viihtyisämmältä ja kotoisammalta. Ja vaikka meillä on 12 neliötä vähemmän tilaa kuin edellisessä asunnossa, mahdumme hyvin, kun ei ole turhia neliöitä. Asunnon pohjaratkaisu on onnistunut ja vuokra todella kohtuullinen, kertoo Naukkarinen.

Myös Kuninkaantammen talojen väritys saa Naukkariselta kiitosta. Samoin hän uskoo alueen kehittyvän viihtyisäksi kaikkien talojen valmistumisen myötä.

Ainoana miinusasiana Naukkarinen kertoo uuden talon ilmanvaihdon säätöongelmat. Kesän huippuhelteet toivat lisähaasteita tilanteeseen.

- Onneksi itse olin pahimman hellejakson töissä, joten pääsin vähemmällä, toteaa Naukkarinen.

Naapureihin tutustumista on helpottanut taloon perustettu Facebook-ryhmä, jonka toisena ylläpitäjänä Naukkarinen toimii.

- Sivuilla käsitellään yleisiä asioita kuten tarjotaan käyttämätöntä saunavuoroa, kysytään lainaksi tavaroita tai ilmoitetaan alueen bussivuorojen muutoksista. Olemme ajatelleet järjestää myös asukkaiden tutustumistilaisuuden kunhan kerhohuone saadaan rakennusmiesten käytön jäljiltä asukkaiden käyttöön, kertoo Naukkarinen.

Saamalleen lahjakortille Naukkarisella on jo käyttötarkoitus.

- Meillä on talon pesutuvassa hyvät yhteiset pesukoneet, mutta oma konekin on kiva olla olemassa, joten käytämme lahjakortin varmaan uuden pesukoneen hankintaan.

Kuvassa Taidemaalarinkatu 6 julkisivu.