A-Kruunun ohjeet asukkaille poikkeusolojen aikana
Poikkeusolot vaikuttavat nyt kaikkien arkeen ja suuri osa arjen toiminnoista keskittyy kotioloihin. Tämä vaatii kaikilta paljon sopeutumista ja määräysten noudattamista sekä muiden asukkaiden huomioonottamista. Me A-Kruunulla pyrimme siihen, että asiakaspalvelumme, huolto ja siivous toimivat mahdollisimman hyvin myös korona-aikana. Siivousta pyritään tässä tilanteessa tehostamaan viruksen leviämisen ehkäisemiseksi ja pääpaino siivouksessa on desinfioinnissa ja kosketuspintojen tehopuhdistuksessa.
Viranomaisohjeet
A-Kruunun kaikessa toiminnassa noudatetaan viranomaisohjeistuksia ja -määräyksiä koronavirusepidemian hillitsemiseksi. Pyydämme asukkaitamme ottamaan vallitsevan tilanteen vakavasti, noudattamaan annettuja ohjeita ja tekemään jokainen omalta osaltaan kaiken mahdollisen, jotta viruksen leviäminen estetään. Ajankohtaista viranomaisohjeistusta kannattaa seurata THL:n sivuilta www.thl.fi
Kiinteistöjen yhteiset tilat
Tarpeetonta kulkua yhteisissä tiloissa tulee välttää. Erityisesti vanhempien tulee nyt valvoa lastensa kulkua yhteisissä tiloissa ja taloyhtiön leikkipaikalla. Tupakkapaikoilla tulee välttää tarpeetonta oleskelua. Kaikessa toiminnassa on hyvä huomioida metrin turvaetäisyys muihin henkilöihin.
Yhteiset saunatilat ja kerhotilat on suljettu ja käyttökiellossa viruksen leviämisen hidastamiseksi sekä siivouksen keskittämiseksi muihin tiloihin. Saunamaksuja ei peritä sulkemisen ajalta.
Pesutuvat ovat käytössä. Asukkaan, joka on karanteenissa tai kipeä, ei tule käyttää pesulaa ja muita yhteisiä tiloja.
Huolellinen käsi- ja yskimishygienia on tärkeää yhteisissä tiloissa liikuttaessa. Vältä oven kahvoihin, kaiteisiin tai hissin nappeihin koskemista paljailla käsillä. Pese käsiäsi usein!
Hissin käyttämistä on hyvä välttää.
Asukastapahtumat
Kaikki fyysiset asukastapahtumat ja – tilaisuudet siirretään tulevaisuuteen. Näin digiaikana on helppoa ylläpitää yhteisöllisyyttä taloissa ja aktivoitua talojen someryhmissä. Kaikki ilon tuottaminen muille on nyt sallittua ja suositeltavaa. Sallittua on pitää esimerkiksi yhteislauluhetki taloyhtiön parvekkeilta ja keksiä muita turvallisia tapoja yhteisöllisyyteen.
Muistetaan taloyhtiön facebook ja muissa ryhmissä hyvät tavat ja ihmisten yksityisyyden suoja.
Naapuriapu
Kaikilla ei kuitenkaan ole käytössään digiajan yhteyksiä, joten muistetaan myös nämä naapurit. Teimme asukkaidemme käyttöön ilmoituksen, johon auttamishalukkaat asukkaamme voivat lisätä yhteystietonsa. Tulemme tuomaan ilmoituksen talonne ilmoitustaululle, mutta voit myös itse tulostaa ilmoituksen ja viedä sen talosi ilmoitustaululle. Löydät tulostettavan ilmoituksen nettisivuiltamme ja täältä. Mikäli tiedät, että naapurissasi on yli 70-vuotias tai riskiryhmiin kuuluva henkilö, voit pudottaa myös hänen postiluukustaan lapun ja tarjota kaupassa- tai apteekissakäyntiapua.
Asiakaspalvelu
Palvelemme asiakkaitamme sähköpostitse sekä puhelimitse. Asuntojen hakeminen jatkuu normaaliin tapaan verkkosivujemme kautta.
Puh. 0207 207 100
ma–pe kello 12-14.30
vuokraus@a-kruunu.fi
Vikailmoituksissa niin meille, kuin yhteistyökumppaneillemme pyydämme, että jätätte kiireettömät pyynnöt myöhäisempään ajankohtaan. Kiireellisissä töissä informoikaa viestissänne, jos asunnossa oleskelee sairastunut, altistunut tai koronan takia karanteenissa oleva henkilö. Näin asiaan pystytään reagoimaan asianmukaisesti. Talokohtaiset yhteystiedot huoltoyhtiöön löydät A-Kruunun nettisivuilla olevilta talokohtaisilta asukassivuilta.
Viestintä ja tiedottaminen
Päivitämme ohjeistusta aina tarpeen vaatiessa ja sen voi lukea A-Kruunun nettisivuilta. Kaikki tiedotteet lähetetään myös sähköpostitse niille asukkaille, joiden sähköpostiosoite on tiedossamme ja lisäksi tiedotteet viedään talojen ilmoitustauluille.