A-Kruunu - Vuosikertomus 2019

YMPÄRISTÖ- VAIKUTUSTEN HALLINTA A-Kruunun ympäristövastuuseen liittyvistä toimista tärkeimpiä ovat vaikuttaminen kiinteistöjen ener- giankulutukseen sekä puukerros- talorakentamisen edistäminen. A-Kruunu liittyi toimintavuonna sähkön yhteishankintaan ja siirtyi käyttämään uusiutuvilla energia- muodoissa tuotettua kiinteistö- sähköä. Kilpailuttamisen kautta saadaan myös merkittävä säästö sähkökuluihin. Yhteistyökumppa- nina toimii Hansel Oy. HARMAAN TALOUDEN VASTAISET TARKASTUKSET Vuoden 2019 aikana A-Kruunu toteutti harmaan talouden vas- taisia tarkastuksia työmaillaan. Tarkastuksissa varmistettiin mm. tilaajavastuulain noudattaminen, työntekijöiden työnteko-oikeus ja urakkaketjujen sopimuksen- mukaisuus. Yritysvastuuraportti kokonaisuu- dessaan sivulla 54 ja internetissä osoitteessa www.a-kruunu.fi/ yritys/talous VASTUU IHMISISTÄ JA TOIMINTAYMPÄRISTÖSTÄ • Vastuullinen vuokranantaja ja kiinteistöjen omistaja • Luotettava yhteistyökumppani • Laadukkaan asuntotuotannon rakennuttaja • Läpinäkyvästi raportoiva talou- dellinen toimija • Kannustava työnantaja HANKINTA- KETJUJEN HALLINTA PAINOPISTEENÄ A-Kruunu noudattaa hyväksyt- tyjä eettisiä ohjeita ja edellyttää myös alihankkijoiden huomioivan ohjeet ja noudattavan liiketoimin- nassaan hyviä eettisiä käytäntöjä. Toimittajien vastuullisuutta valvo- taan muun muassa rajoittamalla alihankintaketjujen pituutta. Hankintaketjujen hallinta on yri- tysvastuun painopistealue myös tulevaisuudessa. 7 A-KRUUNU | VUOSIKERTOMUS