A-Kruunu - Vuosikertomus 2019

YRITYSVASTUURAPORTTI Vastuu henkilöstöstä A-Kruunun palveluksessa oli vuoden 2019 lopulla 18 henkilöä (2018: 12). Näistä viisi henkilöä rekry- toitiin kuluneen vuoden aikana. Uusien työntekijöiden perehdytys on tavoit- teellista ja siihen osallistuu pienessä organisaa- tiossa joustavasti kaikki henkilöt. Kaikkien työnte- kijöiden kanssa käydään kehityskeskustelu vuosit- tain. Uudet työntekijät perehdytetään A-Kruunun tapaan toimia ja eettisiin periaatteisiin. Työnteki- jöitä kannustetaan osallistumaan alan koulutuksiin ja ajankohtaistilaisuuksiin työmotivaation ja työssä osaamisen tueksi. Henkilökunnalla on mahdolli- suus suorittaa myös alan pätevöittäviä tutkintoja. A-Kruunussa on käytössä koko henkilöstön katta- va tulospalkkiojärjestelmä työssä kannustamisen välineenä, missä noudatetaan valtion omistaja- politiikkaa koskevaa valtioneuvoston periaatepää- töstä 13.5.2016. Palkitsemispolitiikan tavoitteena on tukea yhtiön strategisten tavoitteiden saavut- tamista ja pitkäjänteistä arvon nousua. Työterveyshuoltoon on valittu kumppaniksi Mehiläinen Oy. Henkilökunnan työkykyä ylläpitä- vää toimintaa toteutetaan suunnitelmallisesti. Vastuu asiakkaille Asukastyytyväisyydelle on asetettu tavoitteet ja niiden toteutumista mitataan säännöllisesti. A-Kruunu toteutti 999 asuntoon jaetun kyselytutkimuksen lokakuussa 2019. Kyselyyn saatiin vastauksia 249 kappaletta. Kaikkien kysy- mysten keskiarvo oli 3,71/5. (2018: 3,72/5). Korkeimmat arvosanat kyselyssä, 4,33 (2018: 4,39) tuli kysyttäessä tyytyväisyyttä asunnon kuntoon ja 4,31 (2018: 4,29) kysymykseen asunnon hintalaatusuhtees- ta. Valtio-omisteinen A-Kruunu mielletään turvalliseksi vuokranantajaksi. ARA-asuntokannan käyttö- ja luovu- tusrajoitukset pitävät asunnot pitkään vuokrakäytössä ja asumiskustannukset kohtuullisina. Vuokrat ARA-asunnois- sa määräytyvät omakustannusperiaatteen mukaan. Kaikki asuintalot sijaitsevat joukkoliikenteen ja palve- luiden tuntumassa. Asuintalojen turvallisuutta edistetään valvomalla huollon toimintaa. Asukkaiden viihtyvyydestä huolehditaan asuntojen ja kiinteistöjen huolellisella kun- nossapidolla ja puuttumalla mahdollisesti esiintyviin häi- riöihin välittömästi. Asiakkaiden henkilötietoja käsitellään niin, että yksityisyyden suoja toteutuu alalle laadittujen vuokrauksen tietosuojaohjeiden mukaisesti. A-Kruunun asukashallintojärjestelmän toimintaa toteutettiin suunnitelmien mukaisesti. Asukkaiden kanssa pyritään käymään jatkuvaa ja avointa keskustelua, ja asu- kasyhteistyön kehittäminen on tärkeä tavoite. 56

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzk2NzY=