A-Kruunu - Vuosikertomus 2019

Yritysvastuu Yritysvastuu on osa A-Kruunun ydinliiketoimintaa, strate- giaa ja johtamisjärjestelmiä. Yritysvastuun olennaiset asiat ovat: • yhteiskunnallinen merkitys • vastuu asiakkaalle/asukkaalle • vastuu henkilöstölle • ympäristövastuu • rakentamisen ja suunnittelun laatu • taloudellinen vastuu Kuhunkin teemaan liittyy tavoitteita, toimenpiteitä ja mittari. Henkilöstö Toimintavuoden aikana henkilöstön lukumäärä oli keski- määrin 15 (11). Vuoden lopussa henkilöstön määrä oli 18 (12). Palkitsemispolitiikka, toteutunut palkitseminen Palkitsemispolitiikassa noudatetaan valtion omistajapolitiikkaa koskevaa valtioneuvoston periaatepäätöstä 13.5.2016. Palkitsemispolitiikan tavoitteena on tukea yhtiön strategisten tavoitteiden saavuttamista ja pitkäjänteistä arvon nousua. Palkitsemisjärjestelmän (STI) ansaintajakso oli kalenteri- vuosi 2019. Järjestelmän mittarit vastasivat A-Kruunun strate- gisia tavoitteita. Palkitsemistiedot on esitetty tilinpäätöksen liitetiedoissa. 44