A-Kruunu - Vuosikertomus 2019

Ihmiset arvostavat yhä enemmän henkilökohtaista toimintatapaa aikana, jolloin palvelu muuttuu yhä enemmän sähköiseen muotoon ja kasvottomaksi. Käyttöönotetulla toimintamallilla haluttiin antaa palvelulle kasvot. Siitä huolimatta myös sähköisten palveluiden kehittäminen on tärkeää. Vuoden aikana on otettu käyttöön muun muassa sähköiset palvelut vuokra- sopimuksiin liittyvissä palveluissa. Palvelupäälliköiden tehtävänä on myös kehittää isännöintiä ja vuokrausta rinnakkain yhtiön tarpei- den mukaan. Kaikkien edellä mainittujen toiminto- jen myötä isännöitsijän toimenkuvaan on tullut luovuutta ja haasteellisuutta kasvaneen vastuun myötä. Siten yhtiö on pystynyt tarjoamaan uuden- laisia tehtäviä, joissa pystyy yhdistämään monen- laista osaamista. Pätevien osaajien rekrytointi on helpottunut. Toimintavuoden lopulla rekrytoitiin kolmas palvelupäällikkö hoitamaan jatkuvasti kasvavaa asuntokantaa. Uusi toimintamalli kehitti vuorovaikutusta VUOKRAUS, ISÄNNÖINTI JA KUNNOSSAPITO Toimintavuoden alussa otettiin A-Kruunussa käyttöön uudenlainen toimintamalli asuntojen vuokraukseen ja isän- nöintiin. Toiminnot yhdistettiin palvelupäällikön toimenku- vaan. Malli on osoittautunut erinomaiseksi keinoksi vaikut- taa moneen asiaan yhtiön toiminnassa. Toimintojen yhdistäminen vahvisti asukkaiden ja palvelu- päälliköiden sekä muun kiinteistöyksikön henkilöstön vuo- rovaikutusta, jolloin myös asukkaiden toiveet asumiselleen välittyvät yhtiöön helpommin. Samalla pystytään kertomaan myös asukastoiminnan mahdollisuuksista ja kannustamaan asukkaita yhteistoimintaan. Isännöintiin liittyvien tehtävien hoitaminen helpottuu olennaisesti, kun työntekijät tuntevat talon asukkaat. Vuorovaikutteinen toimintatapa tehostaa myös kiinteis- töjen ylläpitoon, kunnossapitoon ja huoltoon liittyvien tehtävien hoitamista. Asukkaat odottavat yhtiöltä taloihin liittyvän palvelutoiminnan eli muun muassa huoltotoimin- nan kehittämistä. Palvelupäälliköiden toimenkuvaan kuuluu myös ko. toimijoiden ohjeistus ja valvonta. Siinäkin asiassa luotetaan henkilökohtaiseen lähestymistapaan. Säännölli- sen yhteydenpito huoltoon sitouttaa toimijoita paremmin ja lisää asumisen laatua. Kiinteistöpalveluyksikössä työskentelevät kiinteistöpalvelupäällikkö Petteri Puolanne (edessä), palvelupäälliköt Mari Leppänen, Laura Kalakoski ja Leena Winqvist (keskirivissä) sekä asuntojen vuokrauksen asiakaspalvelun kiinteistö- ja vuokrausassistentit Sara Silfverhuth ja Crista Laine (takarivissä). 28

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzk2NzY=