A-Kruunu - Vuosikertomus 2019

Astreankatu 1, Hyvinkää RISKIENHALLINTA OSANA JOHTAMISPROSESSEJA Riskienhallinta A-Kruunussa on olennainen osa liiketoiminnan johtamista ja johtamisjärjestel- mää. Riskienhallintaprosessi on osa strategisen suunnittelun ja johdon seurannan prosesseja. Riskien tunnistaminen, analy- sointi, evaluointi ja priorisointi sekä hallintatoimenpiteiden suunnittelu tehdään vuosittain osana yhtiön strategiaprosessia. Liiketoimintakohtaisten (strate- gisten, operatiivisten, taloudel- listen ja vahinko) riskien hallinta on sisällytetty osaksi liiketoimin- tojen prosesseja. Hankkeisiin liittyvät riskit arvioidaan ja niiden hallinta suunnitellaan tontin- hankintavaiheessa ja riskiarvioita päivitetään aina hallituskäsittelyn yhteydessä. RISKIENHALLINNAN VASTUUT A-Kruunun hallitus hyväksyy riskienhallinnan politiikan ja peri- aatteet. Toimitusjohtaja vastaa kokonaisvaltaisten riskienhallin- taprosessien suunnittelusta ja tehokkaasta täytäntöönpanosta. Toimitusjohtaja vastaa myös ris- kien raportointiprosessin toimi- vuudesta. RISKITYYPIT JA -KATEGORIAT Riskit jaetaan A-Kruunussa seuraaviin kategorioihin: • strategiset • operatiiviset • hankkeisiin ja kiinteistöihin liittyvät • taloudelliset • vahinkoriskit 11 A-KRUUNU | VUOSIKERTOMUS